BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, December 7, 2012

SUATU KETIKA DULU (>_<)


REQUEST FROM SOMEONE J
Someone ? Who ? Jengjengjeng :D
Sebelum tuh ,

ASSALAMMUALAIKUM

Kali neh ak dpt request dr someone tok tulis psal die . Actually start dr update status aku kat facebook isnin hri tuh . Time tuh rase nk update blog , tpi xde idea nk tulis ape . That’s why lah die bg cdgn suh tulis pasal die . So, aku pon decide nk tulis psal die sbb ad kenangan yg aku mmg xkn lupe mse ak knal dgn die . Haha . Sweet memories ? Not really . So , nk tau ape memories tuh , troskan bce entry neh J

Perkenalan ktorg bermula bile die pindah masuk kat sekolah aku , Sekolah Menengah Teknik Kuala Selangor . Mase tu ktorg form 5 . Mse first day die msok sume kecoh ckp ktorg ade classmate baru . Punye riuh kat klas . Mcm2 soklan klua . At last , die msuk klas . Yg lelaki sbuk bersuai kenal bagai . Yg pompuan tnye kat bdak laki  spe nme die . Sblm neh skola mne lah . Aku ? Dok diam . Nk kate sombong tuh xlah . Xbyk ckp sgt bile ngan org baru knal neh . Nak kate malu tuh ade lah jgak . Tapi mse die mule2 msok tuh , ade gak usha kan . Not bad jgak lah orgnye . Nak kate hensem xjgak , nk kate cute lgilah tak . Tapi boleh lah , kire sdap jgk lah mate memandang kan . Ade jgak ciri2 yg ak ske kat diri dia . Huhuh . Habes skola bru lah sebok tnye spe name budak baru tuh lah . Mkin hari , ktorg mkin rpat . Tpi xlah rapat sgt pon . Bertegor2 lah jgak kan . Die neh agk bsing jgak lah . Mule2 msok pnye lah diam . Uat hal sndri je kat meja die tepi tingkap dkt ngan pintu blkg . Xslap ak lah tempat die kat situ . Aku pn xbpe nk egt sgt . Suara die pnye lah kuat . Normal lah kan lau dh namenye lelaki , suara mesti besar kan . Udah lah die neh tinggi ngan suara die yg kasar n kuat tuh kdg2 menakotkan aku pon ade jgak . But lame2 dh biase . Org ckp ape “ Alah bias Tegal biasa” kan ? Huhu . Dlm klas pon kitaorg oke lah . But sometimes die neh annoying jgak ak tgk . Tau sbb ape ? Sbb kdg2 die neh “messy” . Tuh ak xpham npe . Mke dh oke , tpi kdg2 tuh appearance die mcm org hilang bini . Haha . Smpai satu tahap ak pnah tgor die . Cbelah kemas sikit . Bru lah ade org nk usha ko . Neh x , ngan baju berkedutnye . Haihh . Then esoknye die dtg skola pagi , tgk kemas giler . Ngan baju dh bergsok , pastu rmbut die pkai gel . Bru lah smart en . Egtkan hari seterusnye die akn smart jgak . Aleh2 sme balik . Xpaham betul . Haha . ( org ckp bia xhensem xpe , janji kemas :-P) Sbb appearance kite tuh lah org nmpak n diorg akn nilai melalui appearance . So, nasihat drpd aku , kemaskanlah diri anda . Huhu .

Hari2 ktorg brjalan lancar . Kdg gadoh tuh ade lah jgak . Tpi stkat lawan mulut je . Sbb mlot awk tuh kekadang menusuk jantung org . Huhu . ( Jgn mrh eh J ) Smpai satu malam neh mase tuisyen ESTETIKA . Tuisyen pling ktorg bnci . Dh lah kne pakse , geram je . Satu malam neh klas ktorg trpkse gabung ngan kelas Elect 1 . Kat klas Elect satu neh mmg rmai dormate aku . Bile dh blaja same2 , sah2 lah riuhh kan ? Popettpopett mulut neh ha . Mase dok cite2 tuh , tibe2 die neh bersuara . Dgn nada die agk kerek tuh , die ckp cmneh kat ak . “ Oii mok ! Diamlah . Memekak je ! “ Aii .. Ak pon panas lah . Tibe2 nk sound aku plak kan . Die bising xpe . Sakit haty betol aku time tuh . Aku pon ape lgi . Menjawablah “ Suka haty ak lah . Mlut aku . Ko sebok kenape . Ade aku kaco kau ke . “ Haa . Lancang mulut ak menjawab . Mmbr ak ley lak nyampuk . “Eii korg neh, gaduh2 plak . Kang kawin baru tau . Awok tgh aty pnas boley plak nyampuk cmtu kan . Aku pon mnjwb “ Xhengen lah aku kawin ngan die . Byk2 lelaki die org pertame yg aku reject ! “ Haha . Memang lancang sgt mulut aku time tuh . Biler dh marah , habeh semua aku hambur . Mendapat lah jawapnye . Bermula malam tuh lah , hbgn ktorg jd renggang . Dalam kelas langsung tak bertegur . Lau bertembung masing2 ngelak n tarik muka . Punyelah benci masing2 . Haha . Sampailah hari bermaaf-maafan dgn guru2 n ibubapa . Time tuh nk dkt SPM dh . Time tuh lah aku jmpe ngan die . Mle2 die xnk jmpe aku . But at last jmpe jgak . Time tuh lah menyesal tak sudah aku . Tak peduli dh org tengok aku ke ape . Mintak maaf ngan die . Menangis-nangis aku . Smpai lah die maafkan aku . Baru lah lega sikit . Hahah . Itu lah orang ckp “ Kerana Mulut Badan Binasa “ . Tuhan je lah yang tahu cmne perasaan aku time tuh . Menyesal sgt2 . Tpi apa kan daya , itu lah sebenarnye kelemahan aku . Biler dh marah , emosi xstabil n susah nk control . Tuh klua lah mcm2 . Sape lah boleh sabar ngan aku kan ? Haha .

TO HIM :

Aku rse neh je kot yg aku nk cite psal ko . Haha . Nk dpendekkan cerita , aku senang kawan ngan kau . But sometimes tuh je aku geram ngan kau . Sebab kau suke jerit ! Bingit tinge aku . Kau neh kire oke lah . Sometimes ley bwk bincang , senang coorperate ngan ktorg kt dlm klas . Tapi biler malas kau dh dtg , satu mende pon ko xkan uat . Kau neh baik lah jgak kdg2 . Tgk cara kau , kau neh jnis respect elders . Tuh yg bgus tuh . Lagi satu yg ak prasan , kau neh jenis yg sungguh2 dgn ape yg ko minat . Mcm klas fizik , tgk ko excited giler blaja even agk mengantuk jgklah klas tuh kan . Hahah . Haa . Pasal appearance kau tuh , sorylah lau ak tgor . But itu yg aku nampak . So, lau boleh jd lah seorg yg lebih kemas . Biar xhensem or xcntik , tapi biar kemas . Baru semangat sikit nk uat ape2 keje pn kan . Hee .

So, aku harap ko enjoy bce . Sorry lau aku tersilap tulis ape2 psal kau . Aku sekadar nk share je pengalaman aku sepanjang kite berkawan . Even aku xbpe rapat sgt ngan ko , but at least ade jgak kenangan antara kite . Ape2 salah n silap dr aku samaada sengaja ataupun tak , kau maafkan aku yer . Mcm mintak maaf time raya lah pulak kan . Haha . Tak semestinye tunggu raya baru nk mintak maaf kan ? Huhuh . Aku harap hubungan kite n classmate kite xkan terputus even dh beranak pinak pn . So, selalu lah keep in touch yer . Cntct no pon msing2 dh ade kan . Lau tkar no ke ape ke inform lah yer .

Sampai sinie je lah cerita aku . Punye pnjg lebar kan . Mcm2 aku merepek . Hehe . Ak pon nk g lunch neh . Daa .

FRIENDS FOR EVER J

No comments:

Post a Comment